تحولات منطقه

رؤسای راه‌آهن‌های ایران، ترکمنستان و ازبکستان در حاشیه اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مشترک‌المنافع، پروتکل سه‌جانبه توسعه همکاری‌های ریلی را امضا کردند.

امضای پروتکل همکاری ایران، ترکمنستان و ازبکستان در توسعه حمل‌ونقل ریلی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در حاشیه اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مشترک‌المنافع، رؤسای راه‌آهن‌های ایران، ترکمنستان و ازبکستان با امضای پروتکل سه جانبه، گامی برای توسعه همکاری‌های ریلی برداشتند. این توافق ها شامل حمل ۲ میلیون تن آهن اسفنجی صادراتی ایران به ازبکستان با سرعت و هزینه کمتر است.

همچنین، برای تردد واگن‌های ایرانی که اکنون در ترکمنستان سیر می‌کنند، مقرر شد تا کارشناسان هر سه کشور جزئیات فنی و عملیاتی را ظرف دو ماه آینده بررسی و نهایی کنند.

همچنین برای افزایش حمل و نقل کانتینری در کریدور «ازبکستان-ترکمنستان-ایران و به کشورهای ثالث»، طرفین بر سر شرایط حمل و نرخ‌های تعرفه‌ای هماهنگ به توافق رسیدند.

این همکاری‌ها، نقش ایران را در ترانزیت منطقه‌ای تقویت کرده و به توسعه مبادلات تجاری کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha